
Danmarks stærkeste møde-brands indgår et strategisk samarbejde!
OPTIMEET og Danske Konferencecentre (DKBS) og vil fremover samarbejde om en række aktiviteter, der skal styrke den danske erhvervsturisme og skabe endnu større værdi for deres respektive medlemmer og partnere.
Til trods for, at erhvervsturismen, som er et af de mest lukrative forretningssegmenter inden for turismen, ser ind i et særdeles positivt 2025, er begge organisationer enige om, at der stadig er potentiale for yderligere vækst.
"Vi har i mange år set hinanden som vigtige aktører på markedet, og nu tager vi skridtet videre for at skabe endnu bedre rammer for vores medlemmer og samarbejdspartnere. Sammen kan vi udvikle initiativer, der styrker erhvervsturismen og sikrer, at Danmark forbliver et attraktivt mødeland," udtaler Ole Sorang, administrerende direktør i OPTIMEET.
Begge organisationer er omdrejningspunkt for en række aktiviteter inden for markedsføring, booking og service, der hjælper både danske og internationale møde- og eventindkøbere i virksomheder og organisationer med at finde de rette konferencecentre, hoteller eller venues til deres arrangementer.
Konkurrence og samarbejde går hånd i hånd
Selvom DKBS og OPTIMEET på nogle områder er konkurrenter, ser de begge en stor fordel i et styrket samarbejde.
"Vi fortsætter naturligvis med vores egne aktiviteter, men vi ser et stort potentiale i at koordinere og planlægge strategiske initiativer sammen, hvor det giver mening. Det betyder, at vi kan udnytte vores ressourcer bedre og skabe endnu større værdi for vores medlemmer og partnere," forklarer Ole Sorang.
Samarbejdet indebærer blandt andet en bedre koordinering af initiativer samt en øget fælles indsats i forhold til markedsføring og udvikling af digitale løsninger, der gør det lettere for virksomheder at finde de rette faciliteter til deres møder og konferencer.
Dansk erhvervsturisme skal styrkes
Møder og konferencer er rygraden i videndeling, innovation og samarbejde. I en tid, hvor hybridarbejde og digitale løsninger vinder frem, er det vigtigt at huske, at det fysiske møde fortsat er det stærkeste redskab, når det handler om kommunikation og formidling.
Dette budskab vil de to organisationer understøtte gennem deres samarbejde, blandt andet i forbindelse med Skandinaviens største inspirationsmesse for møde- og eventindkøbere, OPTIMEET Messen den 20. marts, hvor de vil lancere nye initiativer og projekter, der skal styrke erhvervsturismen.
Om OPTIMEET
OPTIMEET er Skandinaviens største internationale markedsplads inden for møde- og eventbranchen og arrangerer årligt OPTIMEET Messen – en inspirationsmesse for møde- og eventindkøbere.
Vi skaber viden, værdi og relationer og forbinder møde- og eventindkøbere i virksomheder og organisationer med hoteller, venues og andre leverandører i møde- og eventbranchen. Vi driver en bred vifte af fysiske og online aktiviteter – fra messer, inspirationsdage og netværk til bookingplatforme, medier og analyser.
OPTIMEET er en del af Opus Group-koncernen, der årligt formidler og gennemfører tusindvis af møder, konferencer, events, foredrag og oplevelser på tværs af lande og brands.
Om Danske Konferencecentre
Danske Konferencecentre er en landsdækkende sammenslutning af møde- og konferencesteder, der tilbyder virksomheder og organisationer et bredt udvalg af venues til møder, konferencer og events.
Vi gør det nemt at finde de rette rammer gennem professionel bookingservice, rådgivning og markedsføring af vores medlemmer. Med en digital bookingplatform, inspirationsdage og et stærkt netværk understøtter vi udviklingen af møde- og konferencebranchen og skaber værdi for både kunder og samarbejdspartnere.
Danske Konferencecentre er en uafhængig forening, der samarbejder med centrale aktører i branchen for at sikre de bedste løsninger til møde- og eventplanlægning.
For yderligere information og kontakt:
- Adm. direktør Marlene Horsbøl SylvesterHvid, Danske Konferencecentre, E-mail: marlene@dkbs.dk / Telefon: +45 26 77 18 32
- Adm. direktør Ole Sorang, OPTIMEET ApS, Email: olso@optimeet.dk / Telefon: +45 29 28 79 55